Glad och tacksam

Jag glädjer mig varje dag över min familj.
Våra band är starka och hållbara i både medgång och bakslag.
Humor är en styrka, som hjälpt oss igenom många tragedier.
Våra skratt och interna skämt förgyller vardagen,därmed inte sagt att tårar fälls...
När livet känns för jävligt för någon av oss, kommer vi alla till undsättning och tröst.
Det gör mig så glad, lider med de som är ofrivilligt ensamma här i världen,
tyvärr är de många, inte minst gamla och sjuka.
Här i västvärlden snurrar livet på så fort, att tiden inte finns för ursprungsfamiljen.
Man har nog med sin egen tillvaro för att få den att fungera.
Förr var mor och farföräldrar en naturlig del i sina barn och barnbarnens vardag.
Synd att den biten försvann tycker jag.
Livserfarenhet och visdom som äldre besitter går till spillo, ingen efterfrågar den längre...
Min mormor lärde mig det mesta om t ex politik, hon brann för socialdemokraterna,
och kunde visa mig historiens gång genom att berätta om sitt eget liv.
Samtal och kommunikation är så viktigt i relationer, vi är verbala i vår familj och det har
fört oss väldigt nära varandra.
Jag är mycket tacksam för det!

                                                           /Kerstin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0